Tuesday, September 23, 2008

Ramadhan di perantauan

Syukur sekali lagi kita dipertemukan dgn bulan seribu rahmat ini. Aku sedaya mungkin (walaupun mmg penat) cuba utk memaksimakan ibadatku di bulan ini...alhamdullilah aku berjaya setakat ini walupun kdg2 tu ada gak yg termiss terawih n termiss sahur......

Berpuasa di perantauan mmg sedikit sayu..yer lah tak der masakan mak....n pasar ramadhan....dan mmg aku penat...routine aku tiap2 hari mengisahkan dapur....aku mmg bab2 memasak nie kureng minat...tp bab2 menjahit n kraftgn aku mmg minat......dah dok kat sini bnyk benda yg tak leh nak mkn so apa lagi aku pun terpaksalah bertemankan internet utk mencari resepi dan resepi favourite aku dr fp mamafami & hanieliza. Mmg class...aku dah mencuba kebnyakn resepi diorg nie...senang nak dicuba n for sure menjadi.....so skrg nie anak2 n hubby tiap2 hari akan tnya ' ari nie apa menu special kita, umi?"......kgd2 pertnya nie mmg menensenkan aku....tp nak wat cam ner....nak tak nak terpakasa lah menjadi chef utk 6A College St....

Smlm aku cuba resepi ayam tandoori bakar, seafood tomyam, apam balik n spicy pasta....alhamdullilah menjadi....kalo dipikirkan dan direnungkan benda2 nie mmg aku tak wat nyer kat mesia tu...baik aku gi beli kat pasar ramadhan atau pasar malam....itulah hikmah Allah. So skrg nie aku leh ler kater aku nie dah sikit expert bab2 msk.....n anak2 n hubby siap dah kater lps nie diaorg dah tak nak mkn luar...coz umi dah leh buat apa yg kedai buat.....huh terkezut aku dibuatnya coz aku dah signal awal2 kat diorg yg aku tak nak msk bila blk mesia....aku mmg dah berkira2 bila dah msuk keje blk nanti.....kedai mkn kat depan umah jer...so apa lagi....mskan kedai lah.....

No comments: