Wednesday, May 7, 2008

critical thinking lagi...

Baru jap td jumpa my lovely supervisors.....biasalah critical thinking....yg tak critical lagi...mcm ner agaknya pada depa nie betul2 critical...aku rasa dah jenuh aku selongkar org punya research yg mmg dah accepted world wide...masih lagi tak critical...haru betulah.....minggu nie keje aku kena terus menyelongkar dan kena tmbh lagi artikel yg kena review.....hai labu nasib ko lah.....

Sekolah baru jer mula tis week...so anak2 aku sgt2 excited ngan projek2 sekolah depa....term nie anak2 aku akan msuk dpur wat roti....kat sini depa diajar utk berfikir secara kritikal dan kena tgk proses di sebalik wat roti tu...bukan suka2 wat roti jer.....last term depa sakan swimming.....bukan suka2 swimming tapi msgnya adalah swim for life...kot2 jatuh dlm air....kakak dah start tnya bnyk benda pasal food nutrition, vitamin required for growth development....etc yg kdg2 aku sendiri tak leh nak jwb....td dia tnya mcm ner cell kanser growth dlm our body...mak oiii jenuh aku pikir jwpn yg sesuai...coz aku sendiri pun tak berapa pasti pasal tu....kalo aku tak respon kang dia kecik ati...kalo bg jwpn yg suam2 kuku sure bnyk lagi question yg dtg....so aku amik jln mudah....kater kat dia sebenarnya semua org ada cell kanser kat dlm bdn cuma bergantung pada cara pertumbuhannya, kalo active maka jadi lah kanser....n faktor pemakanan n environment sgt mempengaruhi growth of this cell (sorry aku bukan medical doctor or scientist)....so dia pun mcm agree jer ngan aku....but wait...... sure dia akan surf n cari lagi info psl kanser...n tnya lagi kat aku...mmg itu tabiat anak pempuan aku nie...kalo tak puas ati sure cari trusted info n make comparison....dia nie mmg suka explore new things....abang pun sama.....so mmg menghiburkn tp pening sikit kepala bila kena prepare jwpn pd soklan yg sendiri pun tak tau.....

No comments: